STEP NETWORK

KAN STEPS EGET PUBLISHER-NETVÆRK OUT-PERFORME MARKEDET?

SPOILER ALERT: JA. MED 300%

Casen i tal

2000

display/programmatic-kampagner blev målt på effekt op mod markedet

0,31%

gennemsnitlig CTR mod markedsgennemsnit på 0,07 %

3X

bedre performance end markedsgennemsnittet for programmatic/display

Invester i data. Det har vi gjort.

I lang tid har vi i STEP arbejdet intensivt med at etablere et banebrydende data-setup. Vi tror nemlig på, at vi bedst finder vejen til forbrugernes hjerter gennem data. Derfor har vi investeret massivt i teknologi, der gør det muligt for os ikke blot at indsamle, strukturere og aktivere data i meget store mængder – men også at udnytte algoritmer mere intelligent. Konkret betyder det bl.a., at vi kan være mere præcise i segmenteringen og dermed sikre, at en given kampagne afvikles mod de segmenter, der har størst sandsynlighed for at skabe klik.

Med 4,2 mio. profiler varetager vi en af Danmarks største databaser

Kom i kontakt med 80% af den danske befolkning. Hver måned.

Ét af de tiltag, vi har investeret i, er etableringen af vores eget publisher-netværk, eksklusivt for STEP (og STEP-kunder naturligvis). STEP Network udgøres af over 100 store websites i Danmark, heriblandt 50 nyhedssites og andre store nationale sites som guloggratis.dk, deal.dk og boligsiden.dk. Gennem dette netværk er vi i kontakt med over 80 % af den danske befolkning hver måned. Det giver os en meget valid indsigt i og viden om danskernes digitale adfærd.

Gennem STEP Network får du adgang til data fra 80 % af den danske befolkning

Vi siger ikke, vi kan gøre det bedre. Vi beviser det.

For at verificere værdien af STEP Network søsatte vi et projekt, hvor vi testede i alt 2000 display/programmatic-kampagner, som blev eksekveret både gennem STEP Network og udenfor STEP Network med ens kreative løsninger. De 2000 kampagner blev målt på CTR. STEP Network-kampagnerne gav et gennemsnit på 0,31 % mod markedets gennemsnit på 0,07 %. Altså performede kampagnerne tre gange bedre, når de blev eksekveret gennem STEP Network.

I forbindelse med testen forbedrede vi CTR’en på displaykampagner for bl.a. Boligsiden, Billund Airport og Biomega

Vil du se, hvordan vi sikrede salget for Jensens Bøfhus i Corona-tiden?

Se casen her